Γιατί έχει ακόμα ενδιαφέρον ένα ζωγραφικό πορτραίτο στην εποχή μας; Είναι μόνο ο προφανής λόγος της πιστής, ή και όχι, αναπαράστασης ενός προσώπου; Μήπως είναι κάτι περισσότερο από αυτό; Και τελικά με ποιον τρόπο μπορεί ένα πορτραίτο να εκφράζει την εποχή του ή και τον πολιτισμό από τον οποίο προέρχεται;
Δύσκολες ερωτήσεις, που σίγουρα έχουν ενδιαφέρουσες απαντήσεις.
Οι προσωπογραφίες του Χρόνη Μπότσογλου με τίτλο Μάσκα, 1988, που βρίσκονται στη συλλογή του ΕΜΣΤ, αποτελούν την αφορμή για τον σχεδιασμό του ομότιτλου διαδικτυακού προγράμματος. Με αφετηρία τα έργα αυτά και με εργαλεία την περιέργεια και την παρατηρητικότητα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην προσέγγιση της έννοιας του προσώπου και των διαφορετικών τρόπων αναπαράστασής του.
Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο μέρη: στο πρώτο, θεωρητικό μέρος (βίντεο 1) θα συζητηθούν και αναλυθούν οι προσωπογραφίες με τίτλο Μάσκα, 1988, του Χρόνη Μπότσογλου, και θα παρουσιαστούν διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης και αναπαράστασης του προσώπου από διαφορετικούς πολιτισμούς και σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Μέσα από τη συζήτηση και τη σύγκριση θα αντιληφθούμε, επίσης, τρόπους με τους οποίους μπορούμε να «δούμε» ένα πορτραίτο της σύγχρονης εποχής. Το δεύτερο μέρος του προγράμματος (βίντεο 2-4) περιλαμβάνει τρία βίντεο-δημιουργικά εργαστήρια, τα οποία μας δίνουν οδηγίες για να δημιουργήσουμε τις δικές μας μάσκες-πρόσωπα: μια Αφρικανική μάσκα (βίντεο 2), μια ιατρική (βίντεο 3) και ένα σχέδιο-αυτοπροσωπογραφία, στο οποίο αποτυπώνεται με μετρήματα η δομή του προσώπου. Μετά την παρακολούθηση του πρώτου βίντεο, μπορείτε το επιλέξετε όποιο/όποια από τα τρία βίντεο-δημιουργικά εργαστήρια σας ενδιαφέρει/-ρουν περισσότερο για να δημιουργήσετε τις δικές σας μάσκες-πρόσωπα.