
Μια νέα επιλογή στον κόσμο του χορού, μια καινοτόμος εκπαιδευτική προσέγγιση στις μουσικές και στους χορούς του κόσμου! Από το Χιπ Χοπ στον Αφροβραζιλιάνικο Χορό και από το Αργεντίνικο Τανγκό στο Ζεϊμπέκικο και στο Σαΐντι. Τι κοινό έχουν οι χοροί του κόσμου; Υπάρχει νήμα που τους συνδέει; Κοινά βήματα; Πόσο διαφέρουν κινησιολογικά και πόσο μοιάζουν; Μήπως τελικά οι λαοί και οι παραδόσεις μιλούν μια κοινή γλώσσα μέσω της μουσικής και του χορού; Το εργαστήρι μουσικοκινητικής απευθύνεται σε παιδιά 8-13 ετών και πραγματοποιείται κάθε Τρίτη 17.00-18.00.
Σε αυτό το εργαστήρι το παιδί έρχεται σε επαφή με πολυποίκιλα ακούσματα, ρυθμούς και διαφορετικά είδη χορού από όλον τον κόσμο. Εκπαιδεύεται με ένα νέο ολιστικό τρόπο να χορεύει και να εκφράζεται με αυτοπεποίθηση σύντομα και άμεσα. Μαθαίνει βιωματικά να αναγνωρίζει μουσικές αξίες και διαφορετικούς ρυθμούς, καθώς και να τους αναπαραγάγει με τη φωνή, να τους παίζει στοιχειωδώς και οπωσδήποτε να τους χορεύει. Καλλιεργούνται η συνεργασία, η ομαδικότητα και η αλληλοϋποστήριξη, καθώς όλα συμβαίνουν σε κλίμα συναισθηματικής ασφάλειας, αποδοχής και προτροπής.
Το μάθημα περιλαμβάνει:
– Σύντομο ζέσταμα με ασκήσεις στο πάτωμα ή στην μπάρα δανεισμένες από Χάθα Γιόγκα και Κλασικό Μπαλέτο (Βαγκάνοβα)
– Ανέβασμα παλμών με επανάληψη ενός χορευτικού από προηγούμενο μάθημα
– Ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια για ευρύτερη κατανόηση του εκάστοτε ρυθμού και χορού
– Εκμάθηση βηματολογίου, κινησιολογίας, θέσεων χεριών και θεατρικότητας έκαστου χορού
– Εκμάθηση και διερεύνηση όλων των κατηγοριών των χορών του κόσμου (κυκλικοί, ομαδικοί, ζευγαρωτοί, σόλο)
– Εκμάθηση και περιπλάνηση στις μεγάλες οικογένειες των πολυπολιτισμικών χορών (λατινογενείς, αφρικανικοί, μεσανατολικοί, ανατολικοί, ευρωπαϊκοί, αμερικανικοί, τσιγγάνικοι)
– Ελεύθερους ή και κατευθυνόμενους κινητικούς αυτοσχεδιασμούς σε ακρόαση ακουσμάτων από διάφορες παραδόσεις (σούφικη, ινδιάνικη, εβραϊκή, μογγολική, κλασική, αρχαιοελληνική κ.ά.)
– Χρήση κρουστών, αν υπάρχει ανάγκη εμπέδωσης ή ως συνοδευτικό χορού όποτε χρειάζεται
– Ντικτέ χορού
– Ανάπτυξη κινητικού μωσαϊκού ενός συγκεκριμένου χορού από κινήσεις/βήματα που προτείνουμε όλοι
– Αντιστοίχιση των χορών που ξέρουμε στον παγκόσμιο χάρτη
– Παιχνίδια με τον χάρτη, τις κινήσεις, τους ρυθμούς και τους χορούς
– Χρήση μικροφώνου για μπίτμποξ, φωνητικούς ρυθμικούς αυτοσχεδιασμούς ή και τραγούδι με ταυτόχρονη σύνθεση χορευτικού
-Εκμάθηση σύντομων και κατ’ επέκταση ολοκληρωμένων χορογραφιών
– Εκμάθηση ασέ: όλη η ομάδα ακολουθεί τις χορευτικές κινήσεις του οδηγού που αυτοσχεδιάζει και κάθε μέλος της ομάδας γίνεται οδηγός
Από χορό σε χορό, από χώρα σε χώρα, από τη Δύση στην Ανατολή και από τον Βορρά στον Νότο, τα παιδιά θα εκφραστούν, θα ιδρώσουν και πάνω από όλα θα περάσουν όμορφα και δημιουργικά!