
Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία.
Με απογευματινά φροντιστήρια, εξωσχολικές δραστηριότητες το καλοκαίρι, ελεύθερη επιλογή διευθυντών αλλά και απελευθέρωση των απολύσεων σύμφωνα με την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, φυσικά.
Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο προβλέπει:
- Ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα, στο οποίο τα ιδιωτικά σχολεία θα έχουν την δυνατότητα να διαμορφώσουν όπως θέλουν στα διευρυμένα τμήματα τους, εφόσον φυσικά τηρούν πρόγραμμα υπουργείου Παιδείας.
- Απελευθέρωση του εσωτερικού κανονισμού των σχολείων, χωρίς συνεχείς ελέγχους από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης κάθε περιοχής με ελέγχους μόνο νομιμότητας, όχι σκοπιμότητας.
- Αυτονομία των σχολείων στη διαχείριση των εγκαταστάσεων τους. Τα ιδιωτικά σχολεία θα έχουν και πάλι την δυνατότητα να διαχειρίζονται τις εγκαταστάσεις τους τις απογευματινές ώρες, με την διοργάνωση φροντιστηρίων, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, νοικιάζοντας τις για εκπαιδευτικές συναντήσεις ή ότι άλλο επιλέξουν. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα οι δραστηριότητες αυτές των επιχειρήσεων είχαν περιοριστεί δραστικά καθώς υπήρχε αυστηρός έλεγχος.
- Προβλέπεται η δυνατότητα συστέγασης σχολείων με άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, φροντιστήρια κλπ και απασχόληση των εκπαιδευτικών τους σ αυτούς αν το επιλέξουν.
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με βάση τα κριτήρια που θα θεσπιστούν στα σχολεία.
- Συμβάσεις αορίστου χρόνου για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Καταργείται έτσι, το καθεστώς της «διετίας» μετά από την οποία έπρεπε να προσληφθούν μόνιμα ή όχι οι εκπαιδευτικοί. Κατ επέκταση και απολύσεις με απλή καταγγελία σύμβασης. Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης των εκπαιδευτικών σε απογευματινές δραστηριότητες με πρόσθεση αμοιβή. Δυνατότητα αν θέλουν να εργάζονται και σε άλλα κέντρα γλωσσών ή να εργάζονται αν θέλουν και το καλοκαίρι.
- Δυνατότητα αντικατάστασης διευθυντών ή υποδιευθυντών εντός της χρονιάς.
Οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων κατηγορούν την υπουργό Παιδείας για θράσος όταν υποσχέθηκε ότι θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας τους με… ελεύθερες απολύσεις και με ελεύθερες συμβάσεις-λάστιχο. Η Ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) σε ανακοίνωσή της αναφέρει:
«Πλήρης επιβεβαίωση της ΟΙΕΛΕ τόσο για το διάλογο-παρωδία όσο και για το τι ετοιμάζεται στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση. Στη σημερινή συνάντηση η Υπουργός Παιδείας σε ένα κρεσέντο υποκρισίας ανακοίνωσε ότι το σφαγιαστικό αυτό νομοθέτημα που τελειώνει το ιδιωτικό σχολείο ως πάροχο κοινωνικού αγαθού και τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό ως λειτουργό της εκπαίδευσης, γίνεται για το καλό του… μαθητή! Είχε μάλιστα το απύθμενο θράσος να πει ότι θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας μας με… ελεύθερες απολύσεις και με ελεύθερες συμβάσεις-λάστιχο(!) και ότι ενώ δεν τίθεται κανένα ζήτημα μεταφοράς μας στο Υπουργείο Εργασίας, οι καταγγελίες των συμβάσεων θα γίνονται με βάση το κοινό εργατικό δίκαιο.Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ, αφού τόνισαν στην Υπουργό πως σήμερα γράφεται η πιο μελανή σελίδα στην ιστορία της εκπαίδευσης, καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προτίμησε να πορευτεί με το συμφέρον 100 επιχειρηματιών και όχι με το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον και με το αγαθό της εκπαίδευσης, κατήγγειλαν τον προσχηματικό διάλογο και αποχώρησαν χαρακτηρίζοντας την Υπουργό ως άνθρωπο τακτοποίησης επιχειρηματικών ρουσφετιών και ως «δεύτερο Αρβανιτόπουλο».
Η Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδας, που εκπροσωπεί 60.000 από τους 85.000 μαθητές που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, τονίζει ότι:
- Η παροχή υπηρεσιών διδασκαλίας ξένων γλωσσών, μελέτης, ενισχυτικής διδασκαλίας, άθλησης και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, πέραν του βασικού προγράμματος, κάτω από την ίδια στέγη και μέσα σε ένα ενιαίο ωράριο, αποτελεί για εμάς, έναν από τους βασικούς λόγους για τους οποίους έχουμε επιλέξει το Ιδιωτικό Σχολείο.
- Θεωρούμε την παροχή των υπηρεσιών αυτών, αναφαίρετο δικαίωμα των Ιδιωτικών Σχολείων, με την υφιστάμενη διαδικασία θεώρησης από το Υπουργείο Παιδείας και πάντοτε βεβαίως με διαφάνεια, με πιστή τήρηση των Νόμων και απόλυτο σεβασμό των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζόμενων.
- Σεβόμαστε και εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας, στα χέρια των οποίων ακουμπάμε κάθε μέρα, όχι μόνο το μυαλό, αλλά και την ψυχή των παιδιών μας. Τους θέλουμε λοιπόν δίκαια αμειβόμενους, αλλά και δίκαια αξιολογούμενους, όπως και κάθε άλλον εργαζόμενο με το αρμόζον πλαίσιο εργασιακών σχέσεων. Γιατί η αξιολόγηση δεν μπορεί να λείπει από το χώρο της Εκπαίδευσης, όπου η εγρήγορση και η διαρκής βελτίωση και επιμόρφωση είναι περισσότερο από αναγκαίες!
- Ως γονείς αλλά και ως πολίτες, που με τους φόρους μας στηρίζουμε το σύνολο της εκπαίδευσης, απαιτούμε φυσικά από την Πολιτεία να παρεμβαίνει, εάν και όπου υπάρχουν προβλήματα. Η αναγκαιότητα ύπαρξης ενός πλαισίου για την αντιμετώπιση τυχόν παραβάσεων, δεν μπορεί να σημαίνει απαγορεύσεις ή δυσλειτουργικές και αναποτελεσματικές διαδικασίες που τελικά θα στερήσουν τα παιδιά μας από εξαιρετικά ωφέλιμες υπηρεσίες και δραστηριότητες.