Στη Βουλή η ιστορία του 5χρονου μαθητή που εκδιώχθηκε από ιδιωτικό εκπαιδευτήριο

Στη Βουλή έφτασε η ιστορία της απομάκρυνσης ενός 5χρονου μαθητή από ιδιωτικό εκπαιδευτήριο και συγκεκριμένα από το νηπιαγωγείο του “Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος”, που ανέδειξε πριν μερικές ημέρες το NEWS 24/7.

Με ερώτηση που απηύθυναν προς την υπουργό Παιδείας, 29 βουλευτές χαρακτηρίζουν “ασύδοτη και αντιεκπαιδευτική” τη στάση του ιδιωτικού σχολείου, το οποίο όπως αναφέρει το δημοσίευμα, εφάρμοζε μεταξύ άλλων πρακτικές απομόνωσης του παιδιού.

Οι γονείς του πεντάχρονου μαθητή καταγγέλλουν ότι το παιδί τους ουσιαστικά εκδιώχθηκε την ώρα που οι ίδιοι ήταν πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν παράλληλη στήριξη αν και δεν κρίθηκε απαραίτητη από τους επιστήμονες. 

Τι συνέβη

Οι γονείς είχαν παρατηρήσει ότι το παιδί τους αντιμετώπιζε κάποια ζητήματα με τη συμπεριφορά του την ίδια ώρα όμως που ξεδίπλωνε και κάποια ιδιαίτερα χαρίσματα που είχαν να κάνουν με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούσε τα χέρια του αλλά και με τη γενικότερη ευφυΐα του.

Ηδη από το Μάρτιο, όταν οι γονείς έκαναν τις πρώτες επαφές με το ιδιωτικό νηπιαγωγείο στο οποίο τελικά έγραψαν το μικρό αγόρι, είχαν επισημάνει στη διευθύντρια της δομής τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Η απάντηση που πήραν ήταν ότι “αφήστε το πάνω μας, κάνετε την καλύτερη επιλογή για το παιδί“.

Δεν πέρασαν όμως πάρα μόνο μερικές ημέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς όταν οι γονείς δέχθηκαν το πρώτο τηλεφώνημα από το σχολείο. Σ’ αυτό ενημερώθηκαν ότι το παιδί παρουσίαζε δυσκολία στην προσαρμογή της οποίας γνώρισμα ήταν το ότι τσακώνεται με άλλα παιδιά.

Όπως ήταν λογικό οι γονείς θορυβήθηκαν και ενημέρωσαν το σχολείο ότι είχαν ήδη κλείσει από το καλοκαίρι ραντεβού με ειδικό παιδοψυχίατρο για τις 2 Νοεμβρίου. Το σχολείο όμως αντέδρασε ισχυριζόμενο ότι δεν μπορεί να περιμένει έως τότε.

Χωρίς να ακυρώσουν το ραντεβού της 2ας Νοεμβρίου, οι γονείς έκλεισαν και άλλο πιο νωρίς, με διαφορετικό επιστήμονα – παιδοψυχολόγο που είχε θητεύσει μάλιστα στο σχολείο. Η διάγνωση ήταν ανακουφιστική. Το παιδί δεν χρειαζόταν παράλληλη στήριξη, απλά αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα με την κοινωνικοποίησή του τα οποία, όπως συνηθίζεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις, θα δουλεύονταν σιγά-σιγά με την κατάλληλη παρέμβαση.

Η επιστήμονας που εξέτασε το παιδί ανέλαβε το έργο να ενημερώσει αρμοδίως το σχολείο κάτι που όμως, σύμφωνα με τη διοίκηση του σχολείου, δεν έγινε. Εν συνεχεία, όπως αναφέρουν οι γονείς, η διευθύντρια ενημέρωσε ότι μίλησε εν τέλει με την παιδοψυχολόγο σε “φιλικό επίπεδο” και όχι επισήμως.

Εν τω μεταξύ φτάνει η ώρα και για το άλλο ραντεβού, που είχε ήδη προγραμματιστεί. Αυτό γίνεται τελικά στις 2 Νοεμβρίου και η διάγνωση είναι επίσης καθησυχαστική. Υπάρχουν μόνο κάποιες αναπτυξιακές δυσκολίες οι οποίες θα αντιμετωπίζονταν με εργοθεραπεία. Δεν διαγνώστηκε Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής αλλά κάποιο φάσμα αυτής. Η πρόταση της ειδικού ήταν εργοθεραπεία για έξι μήνες. Δεν ήταν απαραίτητη, κατά την επιστημονική της άποψη, η παράλληλη στήριξη.

Το παιδί αρχίζει άμεσα την εργοθεραπεία αλλά το ίδιο διάστημα βιώνει άσχημες εμπειρίες στο σχολείο όπως το ίδιο τις περιγράφει στους γονείς του. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι τρώει μόνο του στην τραπεζαρία, ότι κάθεται μόνο του και ότι του επιτρέπουν να παίζει με τα άλλα παιδιά μόνο στο διάλειμμα.

Όπως είναι φυσικό, ο γονείς θορυβούνται και ρωτούν το σχολείο. Τους ξεκαθαρίζεται τότε από τη διεύθυνση ότι η συνεργασία δεν μπορεί να συνεχιστεί αν δεν μπει παράλληλη στήριξη στο παιδί αν και δεν υπάρχει σχετική διάγνωση που να επιβεβαιώνει μία τέτοια ανάγκη. Οι γονείς τότε, για το καλό του παιδιού, επεσήμαναν ότι όχι μόνο θα φρόντιζαν για την παράλληλη στήριξη αλλά θα την χρηματοδοτούσαν κιόλας οι ίδιοι. Και τότε έρχεται η απόκριση-σοκ. “Το σχολείο μας δεν υποστηρίζει παράλληλη στήριξη”.

 

 

Δηλαδή, διώχνετε το παιδί” ήταν η ερώτηση των γονέων η οποία, όπως μάς αναφέρουν, απαντήθηκε καταφατικά με ένα χαρακτηριστικό κούνημα των ώμων. Το παιδί έπρεπε να αλλάξει σχολείο επειδή αυτό δεν υποστήριζε παράλληλη στήριξη την οποία είχε απόλυτη ανάγκη κατά το σχολείο και όχι κατά την γνώμη της ιατρού.

Η ταλαιπωρία πάντως για τους γονείς δεν σταμάτησε με την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος του παιδιού τους. Από το σχολείο τους ζητήθηκε να μην παρουσιάσουν καμία άλλη απαίτηση όταν επιστραφούν τα χρήματα των διδάκτρων που είχαν καταβάλλει. Και αυτό ενώ τους αναγνωρίστηκε προφορικά ότι στην περίπτωση του παιδιού τους έχουν γίνει λάθη. Εν τέλει τα δίδακτρα επιστράφηκαν χωρίς τη ρητή δήλωση μη απαίτησης.

Η απάντηση του σχολείου

Το NEWS 24/7 απηύθυνε σχετικό ερώτημα στο νηπιαγωγείο Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου κι έλαβε την παρακάτω απάντηση:

“Καθ’ όσον αφορά στο αντικείμενο του ρεπορτάζ σας σάς ενημερώνουμε, στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας και εντός των ορίων αυτής, ότι ο Σύλλογος των Διδασκόντων συνεδρίασε τρεις φορές εκτάκτως για την περίπτωση. Αφού δε έλαβε υπόψη του τις απόψεις των νηπιαγωγών του τμήματος, καθώς και την ιδιωτική γνωμάτευση παιδοψυχιάτρου που είχαν προσκομίσει οι κηδεμόνες, κατέληξε ότι λόγω των προβλημάτων συμπεριφοράς του μαθητή, καθίστατο αδύνατη η ομαλή και προσήκουσα παροχή των εκπαιδευτικών υπηρεσιών του Νηπιαγωγείου μας. Κατόπιν τούτου σύστησε, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου (άρθ. 16 παρ. 6 ν. 682/1977) και του Κανονισμού Λειτουργίας της Σχολής, την αναζήτηση κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου που να μπορεί να υποστηρίξει εξειδικευμένα την περίπτωση του μαθητή, προς όφελός του”.

 

Πηγή: news247.gr

Διαβάστε ακόμη

Βραυρώνα: Δίωξη για ανθρωποκτονία στους γονείς του νεκρού βρέφους
Σημαντική άυξηση των θέσεων σε Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία
Βραυρώνα: Ο πατέρας πέταξε το βρέφος στα σκουπίδια
Παιδικοί Σταθμοί: Ξεκίνησαν οι εγγραφές με voucher
Βραυρώνα: Νεογέννητο βρέφος βρέθηκε νεκρό σε σκουπίδια
Ένα 13χρονο κορίτσι ήθελε να αυτοκτονήσει επειδή την χτυπούσε ο πατέρας της

Δείτε ακόμη

Ένα μυστήριο … ζητά τη λύση του στο Μουσείο Ακρόπολης
Παιδικές χαρές στο ΚΠΙΣΝ
Το Summer Camp του STEM Education
“Μάνα, Μητέρα, Μαμά Τότε και Σήμερα” στην Εθνική Πινακοθήκη
Leirion Summer Camp
Μουσείο Κοτσανά Summer Camp 2024
Share This Post