
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επιβεβαίωσε την Τρίτη 25 Αυγούστου ότι «ο ιός της πολιομυελίτιδας εξαλείφθηκε» από την αφρικανική ήπειρο, τέσσερα χρόνια μετά την εμφάνιση των τελευταίων κρουσμάτων στη βορειοανατολική Νιγηρία, μια περιοχή όπου μαίνονται συγκρούσεις μεταξύ των δυνάμεων ασφαλείας και των τζιχαντιστών της Μπόκο Χαράμ.
Η πολιομυελίτιδα είναι μια μολυσματική ασθένεια που πλήττει κυρίως τα παιδιά, επηρεάζοντας τον νωτιαίο μυελό τους, η οποία ενδέχεται να προκαλέσει μη αναστρέψιμη παράλυση.
Η ασθένεια ήταν ενδημική σε όλο τον κόσμο μέχρι την ανακάλυψη εμβολίου τη δεκαετία του 1950. Οι πιο πλούσιες χώρες είχαν αμέσως πρόσβαση σε αυτό, όμως η Ασία και η Αφρική παρέμειναν για καιρό εστίες της ασθένειας.

«Είναι μια καταπληκτική νίκη, μια απελευθέρωση», τόνισε ο δρ Τούνζι Φούνσο της επιτροπής Πολιομυελίτιδας Νιγηρίας του Διεθνούς Ροταριανού Ομίλου.
«Εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια αντιμετωπίζουμε αυτή την πρόκληση. Το να πω ότι είμαι χαρούμενος είναι λίγο!», πρόσθεσε ο γιατρός αυτός που έχει αφιερώσει τη ζωή του στον σκοπό αυτό.
Όπως σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το 1988 ο ΠΟΥ είχε καταγράψει 350.000 κρούσματα σε όλο τον κόσμο και περισσότερα από 70.000 στην Αφρική το 1996.
Χάρη σε μια εκτεταμένη εκστρατεία εμβολιασμού και σημαντικές οικονομικές προσπάθειες η πολιομυελίτιδα παραμένει ενδημική μόνο σε δύο χώρες: το Αφγανιστάν, με 29 κρούσματα φέτος, και το Πακιστάν, με 58.
Πλέον η Αφρική πρέπει να διασφαλίσει ότι κανένα κρούσμα από το Πακιστάν ή το Αφγανιστάν δεν θα υπονομεύσει τις προόδους της και ότι επαρκής αριθμός παιδιών θα συνεχίσει να εμβολιάζεται προκειμένου να διασφαλιστεί η ανοσία όλης της ηπείρου.












