Το υπουργείο Παιδείας εξετάζει να επαναφέρει τη διδασκαλία του Σχεδίου στη Γ Λυκείου αλλά όχι ως μάθημα επιλογής στην Α’ Λυκείου.
Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης θα ενταχθούν και τα μαθήματα επιλογής, η εξέταση των οποίων απαιτείται για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές (πχ σχέδιο για αρχιτεκτονική, ξένες γλώσσες για ξενόγλωσσα τμήματα). Για το θέμα θα υπάρξει ρύθμιση μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Το δίωρο μάθημα επιλογής στην Α’ Λυκείου αντικαθίσταται από την Πληροφορική. Μέχρι σήμερα σε αυτό το δίωρο μάθημα οι μαθητές της Α’ Λυκείου μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε 4 αντικείμενα: Πληροφορική, Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικό και Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, Μουσική ή Εικαστικά ή Στοιχεία Θεατρολογίας.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο δεν επήλθε καμία αλλαγή όσον αφορά στα μαθήματα της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών.
Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου, η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά υπήρχαν ως μάθημα επιλογής στην Α΄ Λυκείου, όπου, σύμφωνα με την ΥΑ 139454/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 3807/04.09.2018, οι μαθητές μπορούσαν να παρακολουθήσουν ένα μάθημα επιλογής, το οποίο διδασκόταν 2 ώρες εβδομαδιαίως. Είχε παρατηρηθεί όμως χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα εικαστικά και τη μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α’ Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020), και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους. Προτάχθηκε η εισαγωγή στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των Αγγλικών, ενισχύθηκαν η πληροφορική και η φυσική αγωγή, δόθηκε η δυνατότητα δεύτερης ξένης γλώσσας. Εν ολίγοις, αντικαταστάθηκαν μαθήματα που δεν λάμβαναν χώρα παρά σε περιορισμένο βαθμό από μαθήματα ενταγμένα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα τα οποία παρακολουθούνται από όλους τους μαθητές.
Αναφορικά με τη Γ’ Λυκείου, το θέμα της διδασκαλίας του σχεδίου θίγει ευρύτερα το ζήτημα της διδασκαλίας πανελλαδικώς εξεταζόμενων ειδικών μαθημάτων, και κυρίως ιταλικά, ισπανικά, αρμονία, έλεγχος μουσικών και ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, κανένα από τα οποία δε διδάσκεται στη Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου. Εν προκειμένω, υπήρχε πάλι πολύ χαμηλή συμμετοχή των μαθητών, παραδείγματος χάρη το Γραμμικό Σχέδιο το έτος 2019-2020 επέλεξαν και παρακολούθησαν μόλις 4 στους 100 μαθητές.