Το φαινόμενο “Sephora Kids” αναφέρεται σε μια νέα τάση όπου παιδιά από τη Generation Alpha, συνήθως ηλικίας 10-12 ετών, επισκέπτονται τα καταστήματα Sephora αγοράζοντας ακριβά προϊόντα, όπως αντιγηραντικές κρέμες και πολυτελή αρώματα, παρά την ηλικία τους.
Αυτή η τάση έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις τόσο διαδικτυακά όσο και στα φυσικά καταστήματα. Οι υπάλληλοι και οι πελάτες παραπονιούνται για τη συμπεριφορά αυτών των παιδιών, που συχνά αφήνουν ακαταστασία στα προϊόντα, σπάζουν δείγματα και φέρονται με αγένεια στο προσωπικό. Τα παιδιά αυτά αγοράζουν ακριβά προϊόντα, όπως αντιγηραντικές κρέμες και πολυτελή αρώματα, παρά την ηλικία τους.
Η κατάσταση αυτή συνδέεται με την επιρροή των social media και των beauty influencers, που προωθούν ακριβά προϊόντα σε πολύ νεότερο κοινό. Δερματολόγοι έχουν εκφράσει ανησυχίες, ειδικά για τη χρήση προϊόντων όπως η ρετινόλη, που μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο δέρμα των παιδιών. Παράλληλα, υπάρχουν συζητήσεις για το αν το πρόβλημα οφείλεται περισσότερο στην καταναλωτική κουλτούρα, τα social media ή το είδος της ανατροφής που δίνει στα παιδιά υπερβολική ελευθερία.
Αυτή η τάση έχει προκαλέσει συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με κάποιους να προτείνουν την επιβολή περιορισμών ηλικίας στα καταστήματα Sephora, ενώ άλλοι τονίζουν την ανάγκη για αυστηρότερο έλεγχο από τους γονείς.
Το φαινόμενο εγείρει ερωτήματα σχετικά με τους κινδύνους της καταναλωτικής κουλτούρας και της «ήπιας ανατροφής».
«Το πρόβλημα δεν είναι τα παιδιά, αλλά οι γονείς», λέει η @natsodrizzy στο TikTok της. «Αυτά τα κορίτσια δεν έχουν ακούσει ποτέ τη λέξη “όχι”».
Πράγματι, η Generation Alpha γεννήθηκε σε μια εποχή ταχείας παγκοσμιοποίησης μέσω του διαδικτύου — είναι καταναλωτές που έχουν προσαρμοστεί πολιτισμικά λόγω της πρόσβασής τους στο διαδίκτυο και, το πιο σημαντικό, στους influencers. Αυτό τα κάνει πιο ευάλωτα στο να ακολουθούν τάσεις στη μόδα και το μακιγιάζ, ακόμη και αν αυτές οι τάσεις δεν ταιριάζουν στην ηλικιακή τους ομάδα.
Η Generation Alpha εκτίθεται σε influencers που βρίσκονται στα είκοσι τους χρόνια, όπως η Alix Earle, αντί για εφηβικά είδωλα της ποπ κουλτούρας. Με αυτόν τον τρόπο, τα νεαρά κορίτσια ενδιαφέρονται για ιδέες και τάσεις που υπερβαίνουν την ηλικία τους, γεγονός που τα προσελκύει σε πιο «ώριμα» καταστήματα όπως η Sephora.