Πως θα κάνετε την άσκηση…να σας αρέσει

Οι περισσότεροι από εμάς ανυπομονούν πότε θα τελειώσει η γυμναστική κι όχι πότε θα αρχίσει. Άλλωστε και η λέξη «άσκηση» παραπέμπει σε υποχρέωση. Αν εξαιρέσεις τους ανθρώπους που αγαπούν τη σωματική άσκηση, κι αυτούς που δεν κάνουν καμία προσπάθεια, η μεγάλη πλειοψηφία βρίσκεται κάπου στη μέση. Αντιλαμβάνεται την άσκηση σαν μία ακόμη υποχρέωση τους. Όταν δεν την κάνουν, αισθάνονται και τύψεις μάλιστα.

Τη σωματική άσκηση όμως πρέπει να τη βλέπουμε σαν ένα δώρο κι όχι σαν ένα βαρίδι. Το πρώτο βήμα είναι να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Μια καλή αρχή είναι αντί για άσκηση, να αναφερόμαστε σε αυτήν σαν φυσική δραστηριότητα.

Συμβουλές για να σχεδιάσετε ένα πλάνο φυσικής δραστηριότητας.

Ακολουθείστε την αρχή του FITT (Frequency-Intensity-Time-Type)

Συχνότητα: Θέστε ρεαλιστικό στόχο αναφορικά με το πόσο συχνά μπορείτε να γυμνάζεστε/ κινείστε. Αν προϋποθέτει να αλλάξετε όλη σας την καθημερινότητα, το πιο πιθανό είναι ότι θα την παρατήσετε σύντομα.

Ένταση: Αν η δραστηριότητα που επιλέξετε είναι χαμηλής ή υψηλής έντασης εξαρτάται από το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Ένας εύκολος κανόνας για να καταλάβετε την ένταση σε σχέση με τη φυσική σας κατάσταση είναι ο εξής: με χαμηλή ένταση μπορείτε να μιλάτε άνετα, με μέτρια ένταση μιλάτε αλλά σίγουρα δεν τραγουδάτε και με υψηλή ένταση, μιλάτε με δυσκολία και διακεκομμένα.

Χρόνος: Παλιότερα υπήρχε η αντίληψη ότι πρέπει να άσκηση να γίνεται συνεχόμενα και αδιάκοπτα, όσο διαρκούσε. Αυτό δεν ισχύει πια. Μπορείτε με άσκηση αθροιστικά μέσα στην ημέρα να διατηρείστε σε καλή κατάσταση.

Τύπος: Είναι καλό να εναλλάσσετε το είδος της δραστηριότητας για να συνδυάσετε και αύξηση παλμών και μυϊκή ενδυνάμωση. Ανεβείτε σκάλες τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Σηκώστε σακούλες super market ή λεκάνη με πλυμένα ρούχα.

Διαλέξτε μία φυσική δραστηριότητα

Ειδικοί λένε ότι πρέπει να κάνετε τουλάχιστον 150’ μέτριας φυσικής δραστηριότητας την εβδομάδα, δηλαδή 2,5 ώρες.  Αυτό αφορά όποια δραστηριότητα κι αν κάνετε αρκεί να κινείστε.

Σκεφτείτε τι σας αρέσει: περπάτημα, χορός, κολύμπι, κηπουρική, παιχνίδι με τα παιδιά…Το πιο σημαντικό είναι να σας αρέσει γιατί μόνο έτσι θα το συνεχίσετε.

Το καλοκαίρι είναι η τέλεια περίοδος για να ξεκινήσετε γιατί υπάρχει πληθώρα επιλογών σε εξωτερικούς χώρους. Με προσοχή φυσικά στις υψηλές θερμοκρασίες. Επιλέξτε νωρίς το πρωί ή αργότερα το απόγευμα για τη δραστηριότητα σας. Επιλέξτε μέρη με σκιά και φυσικά πίνετε πολύ νερό.

Αγλαΐα Στεφάνου

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Αντετοκούνμπο: Παντρεύεται το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Η παιδική ταινία “Σούπερ Μάγκι” στους κινηματογράφους
ΠΟΥ: «Ανησυχητικά» τα ποσοστά εφήβων που καταναλώνουν αλκοόλ και ηλεκτρονικά τσιγάρα
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα λόγω της Ολυμπιακής Φλόγας
Εθνικό Αστεροσκοπείο: Γιατί βάφτηκε κόκκινος ο ουρανός
Προκαλεί η ζάχαρη υπερκινητικότητα στα παιδιά;

Δείτε ακόμη

Το Summer Camp του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης
Easter Security Challenge στο Ίδρυμα Ευγενίδου
Summer Camp στο Laf Lab
Βρες τα αυγά και οδήγησέ τα στο κάστρο
Η Επιστήμη των Βεγγαλικών
“Η Ωραία Κοιμωμένη” στο Μέγαρο Μουσικής
Share This Post