
Την Κυριακή 10 Μαΐου πέφτει φέτος η Γιορτή της Μητέρας. Πρόκειται για μία κινητή εορτή που πέφτει πάντα τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες του κόσμου.
Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της, Ρέα, σύζυγο και αδερφή του Κρόνου. Η Ρέα λατρεύεται σαν η «Μητέρα των Θεών», καθώς φαίνεται να είναι η πρώτη, που γέννησε με τοκετό και ανάθρεψε τα παιδιά της με μητρικό γάλα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τιμές στη Ρέα κάθε άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας
Η ιδέα για τη σημερινή γιορτή ξεκίνησε το 1908, από την Αμερικανίδα Anna Jarvis, η οποία ήθελε να τιμήσει τη μνήμη της δικής της μητέρας, Ann Reeves Jarvis, η οποία υπήρξε ακτιβίστρια για την ειρήνη και την υγεία. Μετά από την εκστρατεία της Jarvis, ο Αμερικανός πρόεδρος Woodrow Wilson υπέγραψε το 1914 το διάταγμα που καθιέρωνε τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου ως εθνική εορτή.
Το πολύ ενδιαφέρον είναι ότι η ίδια η Anna Jarvis αργότερα πολέμησε την εμπορευματοποίηση της γιορτής (λουλούδια, δώρα), πιστεύοντας ότι θα έπρεπε να παραμείνει μια ημέρα προσωπικής και συναισθηματικής αναγνώρισης.
Η Γιορτή της Μητέρας στην Ελλάδα συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής, στις 2 Φεβρουαρίου, μιας και η Ορθόδοξη Εκκλησία τότε τιμά το ότι η Παναγία και ο Ιωσήφ πηγαίνουν τον μόλις 40 ημερών Ιησού στον Ναό για να πάρει την «ευλογία» («σαράντισμα» κατά τη σημερινή ορολογία). Από τη δεκαετία του 1960, η Ελλάδα ακολούθησε τον δυτικό εορτασμό και, πλέον, η Γιορτή της Μητέρας τιμάται τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου κάθε έτους.












