Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα

Σύμφωνα με την πρόσφατη τροπολογία, ανοιχτά θα είναι τα εμπορικά καταστήματα όλες τις Κυριακές του Δεκεμβρίου, εκτός από τις 8 Δεκεμβρίου.

Με αφορμή την φετινή Black Friday και την Cyber Monday, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, «καλεί τους καταναλωτές που θα κάνουν αγορές τις συγκεκριμένες ημέρες, να στηρίξουν τις ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις που δίνουν τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης και βρίσκονται πάντα κοντά στον πελάτη τους. Οι μεγάλες προσφορές που θα εμφανιστούν στα καταστήματα είναι αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας και μεγάλης προσπάθειας, με έναν και μοναδικό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή που η ακρίβεια των τελευταίων ετών του έχει μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα».

Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα

Επίσης, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει τις εμπορικές επιχειρήσεις και το καταναλωτικό κοινό ότι μετά από τροποποίηση της παρ. 1 και 4 άρθρου 16 ν. 4177/2013, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή που ακολουθεί την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου.

Αυτό σημαίνει ότι τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 1-12-2024 που ακολουθεί την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου που είναι φέτος η «Black Friday».

STEM Education STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τι να κάνετε για ασφαλείς αγορές

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επισημαίνουν ότι στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα οι έξυπνες και ασφαλείς αγορές.

Στο πλαίσιο αυτό, συμβουλεύουν τους καταναλωτές τα παρακάτω:

  • Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.
  • Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.
  • Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.
  • Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
  • Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.
  • Υποβάλλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριών ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Επικοινωνούμε, οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουμε την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές.
  • Ενημερωνόμαστε για την πολιτική ακύρωσης συναλλαγών και επιστροφών προϊόντων που εφαρμόζουν τα καταστήματα, με τα οποία συναλλασσόμαστε.
  • Γνωρίζουμε καλά ότι τα δικαιώματα της υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως αγορές, καθώς επίσης της δωρεάν διόρθωσης ή αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων αποτελούν θεσπισμένα δικαιώματα των καταναλωτών, που εξασφαλίζονται από τον νόμο, και δεν παρασυρόμαστε από εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς των πωλητών ότι δήθεν αποτελούν προνομιακές -μοναδικές και πρόσθετες- παροχές.
  • Προβληματιζόμαστε έντονα με τιμές που είναι υπερβολικά χαμηλές, ιδίως όταν το εύρος τους βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνήθη ανταγωνισμό για τα αντίστοιχα προϊόντα ή όταν πρόκειται για διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων αποκλειστικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησης.
    -Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, δεδομένου ότι η Black Friday είναι ένα διεθνές εκπτωτικό γεγονός, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.
    -Δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης (π.χ. μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή), καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.

 

 

Διαβάστε ακόμη

Οι έφηβοι είναι πολύ θυμωμένοι
“Yu-Gi-Oh!:Η Σκοτεινή Πλευρά των Διαστάσεων” η νέα παιδική ταινία
Ωνάσεια σχολεία: Ο αριθμός εισακτέων ανά σχολείο
Μαθητής αυτοκτόνησε επειδή τον είχαν απομονώσει οι φίλοι του
Οι κίνδυνοι πίσω από τα “αθώα” emoji
Συνελήφθησαν οι παππούδες του μικρού Εμίλ για τον θάνατο του

Δείτε ακόμη

Διαγενεακό εργαστήριο μουσικής και αφήγησης στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή
Μια μοναδική έκθεση για το Σκάκι
“Κορίτσια που άλλαξαν τον κόσμο” στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Summer Camp στο LAF LAB
Το Athens Bike Festival έρχεται
Μουσείο Ηρακλειδών: STEM & ARCH Summer Camp
Share This Post