Η γραμμή 10306 λειτουργεί ως ένας δωρεάν δίαυλος επικοινωνίας, που ενημερώνει ανώνυμα και εμπιστευτικά τους πολίτες που αναζητούν ψυχολογική, κοινωνική, αλλά και συμβουλευτική υποστήριξη, ενώ στελεχώνεται από καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες ψυχικής Υγείας.
Η επικοινωνία με τους ειδικούς μπορεί να ενισχύσει την ελπίδα και το αίσθημα ασφάλειας, να μειώσει το φόβο και το άγχος και να αποτελέσει μια διέξοδο στη μοναξιά και στο αίσθημα απομόνωσης που τυχόν αισθάνονται οι συμπολίτες μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ταυτόχρονα, μπορούν να πραγματοποιούνται παραπομπές σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ψυχικής Υγείας μετά την αρχική διαχείριση των σχετικών κλήσεων.
Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία της τηλεφωνικής γραμμής 10306 είχε το Υπουργείο Υγείας και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας με την Α΄ Ψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του, η οποία και έχει την επιστημονική ευθύνη της γραμμής.
Ιδιαίτερη συμβολή στη λειτουργία της γραμμής έχει και ο Σύλλογος «Το Χαμόγελο του Παιδιού» που συνεργάζεται με το Υπουργείο Υγείας για την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων.
Επίσης, στη γραμμή αυτή συμμετέχει και μεγάλος αριθμός εθελοντών ψυχολόγων. Στην καθημερινή λειτουργία της γραμμής συμβάλει σημαντικά και η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης «ΑΡΓΩ», η οποία συμμετέχει σε καθημερινή βάση με δεκάδες ψυχολόγους, διοικητικούς και κοινωνικούς λειτουργούς από 40 φορείς ψυχικής Υγείας της χώρας.
Το Υπουργείο Υγείας υποστηρίζει τη γραμμή ως μία από τις κύριες παρεμβάσεις σε εθνικό επίπεδο για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη του πληθυσμού ακριβώς την περίοδο της πανδημίας.
Οι πολίτες μπορούν ειδικότερα να καλέσουν το 10306 για παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά και όλο το εικοσιτετράωρο, καθώς η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 50 ψυχολόγους σε 4 βάρδιες, οι οποίες βάσει των αναγκών θα αυξηθούν φτάνοντας κατά μέσο όρο τους 70 ψυχολόγους ημερησίως. Επίσης, οι πολίτες μπορούν να καλούν για παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και εφήβων καθημερινά και όλο το εικοσιτετράωρο.
Τέλος, παροχή στήριξης και σε κοινωνικά θέματα, μπορούν να παίρνουν οι πολίτες καθημερινά από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ, καθώς τα ερωτήματα αυτά συνδέονται κυρίως με τις υπηρεσίες πρόνοιας που δεν έχουν επείγοντα χαρακτήρα.
Σημειώνεται ότι παρέχεται η δυνατότητα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής μέσω Skype, στο «10306 psychosocial support», με λειτουργία ειδικού chat room. Η γραμμή έχει σχεδόν μηδενική αναμονή και μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει παράπονα.
Τέλος, επισημαίνεται ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα, με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», η γραμμή 10306 θα ενισχυθεί σημαντικά με την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων για τη διευκόλυνση των συμπολιτών μας.