Μένουμε σπίτι ασφαλείς ή μήπως αδιαφανείς;

Οι πρόσφατες αποκαλύψεις για το τρόπο διανομής κρατικού χρήματος στη διαφημιστική καμπάνια για την πανδημία, άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου. Και το ερώτημα που προκύπτει σε συνέχεια των αποκαλύψεων είναι… “Μένουμε σπίτι ασφαλείς ή μήπως αδιαφανείς;”

Ο Γιαννης Ζαπάντης σχολιάζει την επικαιρότητα για το KidsHub

Γράφει ο Γιάννης Γερ. Ζαπάντης

Η αναξιοκρατική συμμετοχή Μ.Μ.Ε που συμπεριλήφθηκαν στη λίστα των μέσων που απορρόφησαν την κρατική δαπάνη, έχει δημιουργήσει πονοκέφαλο στην Κυβέρνηση.

Οι περιπτώσεις μαϊμού ιστοσελίδων ή μέσων σε αναστολή λειτουργίας που έλαβαν μέρος της κρατικής δαπάνης, αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου. Αν μελετήσει κανείς την επίσημη λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα, με τα μέσα που μοιράστηκαν τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, θα διαπιστώσει μία γενικευμένη αστάθεια των κριτηρίων επιλογής τους. Μία ανεξήγητη ανισορροπία μεταξύ εμπορικών, πληθυσμιακών και γεωγραφικών δεδομένων, συνθέτουν την εικόνα μίας μεγαλειώδους προχειροδουλειάς.

Τέσσερα ενημερωτικά portals σε Νομό της ηπειρωτική χώρας με συνολικό πληθυσμό 30.000 κατοίκων, ευεργετήθηκαν όλα με κρατικό χρήμα. Όχι μία, ούτε δύο, αλλά τέσσερις ιστοσελίδες με έδρα την πρωτεύουσα του νομού με πληθυσμό 19.000 κατοίκων. Όμως ίδιος ή μικρότερος αριθμός ιστοσελίδων, συμπεριλήφθηκε στη λίστα των ωφελούμενων μέσων και για περιπτώσεις νομών με πολλαπλάσιο πληθυσμό.

Υπήρξαν Μ.Μ.Ε που έλαβαν μέρος της κρατικής δαπάνης, τα οποία πολέμησαν τη γραμμή της επίσημης Πολιτείας για την πανδημία. Μάλιστα κάποια εξ αυτών, επιτέθηκαν με απαξιωτικό τρόπο εναντίων μελών της επιστημονικής κοινότητας και συγκεκριμένων πολιτειακών παραγόντων.

Έχουν περάσει αρκετές μέρες από τότε που η υπόθεση είδε το φως της δημοσιότητας. Όλοι αναρωτιούνται για τα ποσά που εισέπραξαν τα μέσα που μοιράστηκαν τη διαφημιστική δαπάνη. Αλλά οι εμπλεκόμενοι στο θέμα τηρούν σιγή ιχθύος.

Ακόμα και αν τις επόμενες μέρες δοθούν τα διανεμηθέντα κονδύλια στη δημοσιότητα, η διάσταση του σκανδάλου είναι μη αναστρέψιμη. Καθώς οι εμπλεκόμενοι δε βρέθηκαν σε ετοιμότητα να δώσουν άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις στο μείζων θέμα της διαχείρισης δημοσίου χρήματος.

Εξάλλου η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια, είχε εγείρει από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης της, πολλά ερωτηματικά για την αναγκαιότητα να ξοδευτεί ένα υπέρογκο κρατικό ποσό.

Γνώμη του KidsHub είναι πως τα ΜΜΕ σε συνεργασία με την Πολιτεία, έπρεπε να διαθέσουν αφιλοκερδώς χώρο και χρόνο ώστε να υπηρετήσουν το κοινωνικό συμφέρον.

Κάτι που το ίδιο το KidsHub έπραξε συναισθανόμενο την ευθύνη και την υποχρέωση που έχει έναντι των χρηστών του και της κοινωνίας. Ούτως ή άλλως , σε τεχνικό επίπεδο υπήρχαν οι τρόποι για να καταστεί δυνατή αυτή η συνεργασία, χωρίς να ζημιωθεί το πλάνο εσόδων των επιχειρήσεων ενημέρωσης.

Και είναι σημαντικό να αναφερθούν οι λόγοι που το KidsHub το έπραξε, καθώς τον επόμενο μήνα συμπληρώνονται δυόμιση χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του.

Εκατοντάδες χιλιάδες γονείς το εμπιστεύονται σε μηνιαία βάση για την ενημέρωση τους. Γιατί προάγει τον πολιτισμό. Γιατί προβάλει όλες τις διαθέσιμες παιδαγωγικές, επιμορφωτικές και ψυχαγωγικές προτάσεις για τη σωστή ανατροφή των παιδιών. Γιατί διαχειρίζεται την ειδησεογραφία της επικαιρότητας με σύνεση και ψυχραιμία. Γιατί αποτελεί ένα χρήσιμο σύμβουλο των γονέων στη διαχείριση των αναγκών της παιδικής καθημερινότητας. Γιατί προσφέρει όλες τις πληροφορίες που τεκμηριώνουν και ολοκληρώνουν την έννοια του όρου της παιδικής ευτυχίας.

Θα σκεφθεί κανείς, πως η κριτική μπορεί να ασκείται με συμφεροντολογικά κίνητρα. Πως το KidsHub δηλαδή, διαμαρτύρεται επειδή δεν έλαβε μέρος του διαφημιστικού κονδυλίου. Όμως τα ίδια τα γεγονότα διαψεύδουν έναν τέτοιο ενδεχόμενο ισχυρισμό.

Ο αρμόδιος Υπουργός κ. Πέτσας δήλωσε πρόσφατα πως τα μέσα που αποκλείστηκαν από την καμπάνια, ήταν μέσα που διακινούν fake news. Μ.Μ.Ε που προκαλούν σύγχυση στο κοινό.

Μία δήλωση που απογοήτευσε και πίκρανε βαθύτητα την ομάδα του KidsHub. Γιατί προσπαθούμε να κατανοήσουμε ποια από τις 27.000 αναρτήσεις, που πραγματοποιήθηκαν τα δυόμιση έτη λειτουργίας του KidsHub περιείχε fake news. Ποια απο όλες αυτές τις αναρτήσεις του προκάλεσε σύγχυση στο κοινό των γονέων. Σε αντίθεση με ιστοσελίδες χωρίς περιεχόμενο που ευεργετήθηκαν και τρέχουν τώρα μετά το θόρυβο που ξέσπασε, να προσθέσουν άρθρα για να εμφανίσουν τον ιστότοπό τους σε λειτουργία.

Το KidsHub εξ’ αρχής από την εμφάνιση της πανδημίας έμεινε πιστό στη γραμμή της επίσημης Πολιτείας. Τήρησε ψύχραιμη στάση αποφεύγοντας εμπορικές τακτικές κιτρινισμού στην ενημέρωση. Προσάρμοσε την αρθρογραφία του στην τρέχουσα επικαιρότητα και πρόβαλε τις απόψεις της επιστημονικής κοινότητας για το νέο Κορωνοϊο. Στρατηγική που εφαρμόστηκε προς το συμφέρον της χώρας και του κοινωνικού συνόλου. Ίσως μάλιστα να δυσαρέστησε και μέρος των χρηστών του που έφεραν διαφορετική άποψη για την επικινδυνότητα του ιού.

Η στάση αυτή του KidsHub δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιου ιδιοτελούς συμφέροντος.

Γιατί το KidsHub είχε αποκλειστεί τόσο από το πρώτο μέρος της διαφημιστικής καμπάνιας  “Μένουμε Σπίτι” των 11.000.000 ευρώ, όσο και από το δεύτερο μέρος της διαφημιστικής καμπάνιας “Μένουμε Ασφαλείς” των 9.000.000 ευρώ. Το περιεχόμενο της αρθρογραφίας του KidsHub και η ημερομηνία ανάρτησης τους αποτελούν τρανή απόδειξη της ανιδιοτέλειας του για τη στάση που τήρησε.

Επιπλέον όλη την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, το KidsHub βρίσκεται σε επαφή με όλα τα αρμόδια Υπουργεία. Το Υπουργείο Υγείας, το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Πολιτισμού. Καθοριστικά Υπουργεία που διαμορφώνουν εν μέσω πανδημίας ειδησεογραφία απαραίτητη για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των γονέων – χρηστών του.

Βεβαίως και θα έδινε μεγάλη χαρά στους ανθρώπους του KidsHub η ενδεχόμενη συμμετοχή του στη λίστα των μέσων που απορρόφησαν τα διαφημιστικά κονδύλια της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”. Όχι τόσο από οικονομικής άποψης εσόδων. Ας είναι καλά οι 2.700 επιχειρήσεις που στηρίζουν την επιχειρηματική του ιδέα και τις εμπορικές του προτάσεις. Αλλά θα ήταν μία έμμεση αναγνώριση από την πλευρά της επίσημης Πολιτείας του έργου που επιτελεί. Όχι όπως ορίζεται από την άποψη της ομάδας των συντελεστών του. Αλλά όπως αποδεικνύεται από την εμπιστοσύνη των εκατοντάδων χιλιάδων χρηστών του, που έχουν δημιουργήσει μία από τις πιο ενεργές κοινότητες γονέων της χώρας.

Όμως η αντιμετώπιση των μείζονων προβλημάτων της αδιαφάνειας στη κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και της αναξιοκρατίας, δε χωρά υποκειμενικά ή συμφεροντολογικά κίνητρα.

Πάγια θέση του KidsHub είναι πως η χώρα θα πρέπει να προχωρήσει μπροστά απαλλαγμένη από σύνδρομα και νοσηρές ασθένειες που συναντά κανείς στη λειτουργία υποανάπτυκτων κρατών. Αποτελεί χρέος και ευθύνη όλων η αλλαγή νοοτροπίας στο δημόσιο βίο και ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας “κοινωνικό καλό” με δίκαιους και υγιείς κανόνες. Το οφείλουμε στις επερχόμενες γενιές, που θα πρέπει να βρουν το μέλλον τους  αλλά και να γαλουχηθούν, σε μία καλύτερη πατρίδα. Συνεπώς “Μένουμε σπίτι ασφαλείς ή μήπως αδιαφανείς;” Γιατί και η ασφάλεια της υγείας αλλά και η διαφάνεια στη δημόσια ζωή είναι εξίσου σημαντικά για το μέλλον της χώρας. Κι όπως λέει και ο σοφός λαός “η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει να είναι τίμια, αλλά και να φαίνεται”.

 

Γιάννης Γερ. Ζαπάντης

Διαβάστε ακόμη

Νέο ωράριο στο Μετρό της Αθήνας
Νεκρό το 3χρονο αγοράκι που πυροβολήθηκε στο κεφάλι
Τρίχρονο παιδί τραυματίστηκε στο κεφάλι από πυροβολισμό
Το χειμερινό ωράριο για τον μειωμένο νυχτερινό ρεύμα
Η παιδική ταινία “Όζι: Η Φωνή του Δάσους” στους κινηματογράφους
Η ταινία “Looney Tunes: Ο Πόρκι & ο Ντάφι Σώζουν τη Γη” στους κινηματογράφους

Δείτε ακόμη

Η Λέσχη της Φύσης στο ΚΠΙΣΝ
“Ένας κόσμος από χαρτί” στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή
Δράση για όλη την οικογένεια στην Δημοτική Πινακοθήκη
Ιζαντόρα Ντακ στη Λυρική Σκηνή
28η Οκτωβρίου στο Πολεμικό Μουσείο
“Το Γαϊτανάκι” της Ζωρζ Σαρή στο θέατρο Άβατον
Share This Post