Αναστροφή της Κυβέρνησης στο θέμα επαναλειτουργίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Η Υπουργός Παιδείας Κα Νίκη Κεραμέως διευκρίνισε μέσα από τη συμμετοχή της στην τακτική απογευματινή ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας, πως δεν είναι βέβαιη η λειτουργία των δημοτικών και νηπιαγωγείων την 1η Ιουνίου. Μία δήλωση που σήμανε την “Αναστροφή της Κυβέρνησης στο θέμα επαναλειτουργίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.”

Ο Γιαννης Ζαπάντης σχολιάζει την επικαιρότητα για το KidsHub

Γράφει ο Γιάννης Γερ. Ζαπάντης

Δήλωσε συγκεκριμένα, πως παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ενδέχεται είπε να λειτουργήσουν την 1η Ιουνίου εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν. Σε αυτή την περίπτωση το σχολικό έτος θα παραταθεί με προγραμματισμένη ημερομηνία ολοκλήρωσης την 30η Ιουνίου.

Για τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες, επανέλαβε το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός στο διάγγελμα του. Το νέο στοιχείο που προέκυψε από τις δηλώσεις της Υπουργού είναι η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς την 1η Σεπτεμβρίου.

Όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες θα λειτουργούν εκ περιτροπής με διαίρεση των τμημάτων σε δύο υποτμήματα.

Με σκοπό να εξασφαλιστεί η παρουσία στις τάξεις ομάδων μαθητών μικρότερες των 15 ατόμων. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί η απόσταση 1,5 μέτρου από μαθητή σε μαθητή. Η λειτουργία των δύο υποτμημάτων θα πραγματοποιείται με εβδομαδιαία εναλλαγή σε δύο χρονικούς άξονες. Όταν το πρώτο τμήμα θα πηγαίνει σχολείο τις ημέρες Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, το δεύτερο τμήμα θα λειτουργεί Τρίτη και Πέμπτη. Την επόμενη εβδομάδα θα ισχύει η αντίστροφη λειτουργία των τμημάτων.

Η λειτουργία των σχολείων θα πραγματοποιείται με καθαρισμό και απολύμανση στους χώρους τους 2 φορές την ημέρα. Έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια στους Δήμους για την αγορά αναλωσίμων. Όλα τα σχολεία θα προμηθευτούν αντισηπτικά για τη χρήση από τους μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η Υπουργός διευκρίνισε πως δεν υφίσταται θέμα προαιρετικής επιλογής από τους γονείς για να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο.

Εξήγησε όμως πως ισχύουν κανονικά οι γονικές άδειες για τους γονείς με παιδιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσης έως ότου λειτουργήσει ή βαθμίδα. Επίσης ανακοινώθηκε πως είναι προαιρετική η χρήση μάσκας σε όλους τους χώρους, συμπεριλαμβανομένων και το σχολικών οχημάτων. Δεν θα υπάρχει θερμομέτρηση των παιδιών στα σχολεία, λόγω της μικρής χρησιμότητας του μέτρου. Στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων για την επανεκκίνηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, απαγορεύθηκε η λειτουργία των σχολικών κυλικείων. ‘

Η εξ αποστάσεων εκπαίδευση θα συνεχιστεί για τους μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδας. Η διαδικασία θα ισχύσει και για τους μαθητές που αποτελούν μέλος οικογένειας που έχει στις τάξεις της άτομο που ανήκει σε ευπαθείς ομάδες. Από το συγκεκριμένο καθεστώς λειτουργίας το οποίο θα είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, η Υπουργός εξαίρεσε τις περιπτώσεις που εντάσσονται σε ειδικούς λόγους. Για τις περιπτώσεις αυτές δεν θα προσμετρούνται απουσίες από τα μαθήματα.

Θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, με οδηγίες που θα αποσταλούν εγκαίρως στους διευθυντές των σχολείων όλης της χώρας.

Η κ. Κεραμέως διαβεβαίωσε πως σε όλες τις περιπτώσεις θα υπάρχει πιστή τήρηση του πρωτοκόλλου Ε.Ο.Δ.Υ. Σε περίπτωση κρουσμάτων θα ενεργοποιούνται οι μηχανισμοί αντιμετώπισης για την απομόνωση των περιστατικών και την ιχνηλάτηση των επαφών τους.

Η επαναλειτουργία των φροντιστηρίων με φυσική παρουσία,  θα ξεκινήσει τηρουμένου του χρονοδιαγράμματος που θα ισχύσει για τις αντίστοιχες εκπαιδευτικές βαθμίδες που ανήκουν οι μαθητές.

Η έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων θα διεξαχθεί όπως δήλωσε η Υπουργός στις 15 Ιουνίου. Για φέτος, δεν θα υπάρξουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Η αξιολόγηση των μαθητών θα πραγματοποιηθεί βάσει της βαθμολογίας των τετραμήνων.

Η Κα Κεραμέως υπεραμύνθηκε του σχεδίου για την επανέναρξη της λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Δήλωσε συγκεκριμένα πως αποτελεί αποτέλεσμα της συνεργασίας Πολιτείας με την ομάδα  εξαιρετικών και εξειδικευμένων  επιστημόνων που έχουμε το προνόμιο ως χώρα να διαθέτουμε. Πρόκειται είπε, για ένα σχέδιο συντηρητικό και μετριοπαθές, που δεν θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Κάθε βήμα θα αξιολογείται και θα αποφασίζονται τα απαραίτητα διαρθρωτικά μέτρα.  Ολοκληρώνοντας την ομιλία της ανέφερε πως η πρωτοφανής για τα δεδομένα υγειονομική κρίση ανέδειξε τη συλλογική δράση, την αλληλεγγύη και την κοινωνική ευθύνη όλων μας.

Από την πλευρά του ο Καθηγητής κ. Τσιόδρας, εμφανίστηκε ενοχλημένος για τις ακραίες αντιδράσεις που εκφράστηκαν στο θέμα επαναλειτουργίας των σχολείων.

Είπε συγκεκριμένα πως δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση οι δηλώσεις αδυναμίας που γίνονται ευκαίρως και ακαίρως σε οποιαδήποτε προσπάθεια επανόδου στην κανονικότητα. Και βεβαίως δεν εξυπηρετεί το γενικό καλό, ο υπερτονισμός των αβεβαιοτήτων. Χαρακτήρισε εγωϊστική τη στρατηγική αυτή που χρησιμοποιείται από κάποιους για να ασκήσουν κριτική στην Πολιτεία και την επιστημονική κοινότητα. Δεν ωφελεί και το ζήσαμε στην αρχή αυτής της επιδημίας, ακόμα περισσότερο.

Ο Καθηγητής κ. Τσιόδρας απάντησε και στις επικρίσεις προς το πρόσωπο του για την επαναλειτουργία των σχολείων.

Οι σκιές πρέπει να ξεδιαλύνονται είπε και συμπλήρωσε πως όλοι ενδιαφέρονται και είναι ευαίσθητοι στα θέματα δημόσιας υγείας. Χωρίς εξαιρέσεις. Πόσο μάλλον για τα πρόσωπα που χειρίζονται την υγειονομική κρίση από την πρώτη γραμμή της καθημερινής μάχης. Υπονοώντας έτσι, πως η θετική του εισήγηση για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών βαθμίδων, πραγματοποιήθηκε με επιστημονικούς όρους και κριτήρια.

Χαρακτήρισε την επαναλειτουργία των σχολείων ως μία σημαντική πρόκληση με αβεβαιότητες για την Πολιτεία και την επιστημονική κοινότητα. Στο σημείο αυτό ανέφερε την τελευταία εκτίμηση κινδύνου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Νόσων, που δημοσιεύθηκε στις 23 Απριλίου 2020. Πρόκειται όπως είπε για τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα που αναφέρονται στη νόσο και αφορούν στα παιδιά. Δεδομένα για τα οποία άφησε να εννοηθεί, πως έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής θετικής εισήγησης προς την Πολιτεία.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη:
  1. Οι λοιμώξεις από τον Κορωνοϊό όπως και στου ιούς SARS & MERS παρατηρούνται πολύ λιγότερο στα παιδιά.
  2. Τα παιδιά στη συντριπτική τους πλειοψηφία εμφανίζουν ηπιότερα συμπτώματα από τους ενήλικες.
  3. Σύμφωνα με τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή μελέτη για τον ιό που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα, το ποσοστό των παιδιών που ασθένησαν σοβαρά από τη νόσο ήταν μικρότερο του 1%.
  4. Τα παιδιά κυρίως μολύνονται εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά σε σχέση με τους ενήλικες.
  5. Μετάδοση της νόσου από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη. Μάλιστα αναφέρθηκε στο πρώτο κρούσμα παιδικής νόσησης στη Γαλλία. Στην περίπτωση του παιδιού που φοιτά σε τρία διαφορετικά σχολεία, ιχνηλατήθηκαν συνολικά 112 επαφές. Παρόλο που ήταν συμπτωματικό κατά τη νόσηση δεν εντοπίστηκαν σημαντικά δευτερογενή περιστατικά. Ανάμεσα στις επαφές που ιχνηλατήθηκαν ήταν τόσο άλλα παιδιά όσο και καθηγητές.
  6. Δεδομένα από επιστημονικές μελέτες, δημοσιευμένα στην Ιταλία, τη Σουηδία και την Ισλανδία, δείχνουν πως τα παιδιά είναι απίθανο να αποτελούν περιπτώσεις μεταδόσεως της νόσου.
Ο Καθηγητής απάντησε και στα κατευθυνόμενα σχόλια που αναρτήθηκαν τις τελευταίες μέρες στο διαδίκτυο και τα οποία τον κατηγορούσαν για αντιφατικότητα στο θέμα της χρήσης προστατευτικής μάσκας.

Εξήγησε τους λόγους που τον υποχρέωσαν να διατυπώσει προ λίγων εβδομάδων τη μη αναγκαιότητα χρήσης μάσκας. Δικαιολόγησε την αλλαγή της άποψης του έτσι όπως τεκμηριώθηκε στην πρόσφατη δήλωση του, στο πλαίσιο εναρμόνισης με τις νεότερες οδηγίες του Π.Ο.Υ. Η μάσκα βοηθά στον περιορισμό της εξάπλωσης της νόσου. Δεν προστατεύει τόσο στο να μη νοσήσουμε, αλλά περιορίζει την εξάπλωση του ιού από ασυμπτωματικούς φορείς της νόσου. Επιπλέον διευκρίνισε με σαφή τρόπο πως η χρήση μέσων προστασίας έχει να κάνει με τα δεδομένα που διαμορφώνονται.

Πρόκειται είπε για μία κατάσταση διαρκώς εξελισσόμενη. Άλλα τα κριτήρια σε διαδικασία ισχύος του lockdown. Η επαναφορά της κοινωνίας έστω και σε μερική κανονικότητα δημιουργεί διαφορετικές συνθήκες προσαρμογής. Ο κ. Τσιόδρας προσπάθησε άλλη μία φορά, να εξηγήσει τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε περίπτωση κακής χρήσης της μάσκας. Αποτέλεσμα πολλές φορές της ψευδούς αίσθησης ασφάλειας που παρέχει στους χρήστες της.

Νωρίτερα στην ομιλία του, ο κ. Τσίοδρας πραγματοποίησε μία διαδρομή στο χρονικό διάστημα που προηγήθηκε μέχρι την άρση των μέτρων.

Επεσήμανε τι κατάφεραν οι Έλληνες με τη μέχρι σήμερα πορεία που διανύθηκε. Ταυτόχρονα τόνισε τις συνέπειες που απέφυγε η χώρα παρόλες τις απώλειες που υπήρξαν. Μίλησε για τα συστήματα υγείας άλλων χωρών που κατέρρευσαν. Τραγικά αποτελέσματα που η Ελλάδα γλύτωσε. Χάριν των αποφάσεων της Πολιτείας να υιοθετήσει μία σκληρή αλλά υπεύθυνη στάση.

Ο κ. Τσιόδρας διαβεβαίωσε την κοινή γνώμη πως όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται προς όφελος της κοινωνίας. Με βάση την παρακολούθηση ειδικών κριτηρίων, προβλέψεις μαθηματικών μοντέλων. Με συνεχή παρακολούθηση του πραγματικού δείκτη αναπαραγωγής του ιού (Ρ-0), σε 24ωρη βάση. Με τη συνεχή επιστημονική παρατήρηση όλων των δεδομένων, φτάσαμε στη φάση επαναφοράς.

Σημείωσε πως σε αυτή τη φάση η επιστροφή των παιδιών στην κανονικότητα είναι εξόχως σημαντική. Είναι επιστροφή των παιδιών στη λειτουργία της κοινωνίας. Και συμπλήρωσε πως πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για να επιστρέψουν τα παιδιά σε μία μερική και αργότερα πλήρη πραγματικότητα.

Μου προκαλούν απογοήτευση είπε ο κ. Τσιόδρας ολοκληρώνοντας την ομιλία του, οι επικριτικές στάσεις σε οποιαδήποτε διαδικασία απεγκλωβισμού.

Ειδικά σε απόψεις που στηρίζονται στην αβεβαιότητα και όχι στα επιστημονικά δεδομένα. Όμως από τα ίδια τα δεδομένα αναδύεται η ανάγκη να προχωρήσουμε σταδιακά σε μία επάνοδο. Θα προσαρμοστούμε είπε και θα το ξεπεράσουμε, καλώντας με αυτό τον τρόπο τον κόσμο να δείξει εμπιστοσύνη στους χειρισμούς της Πολιτείας αλλά και της επιστημονικής κοινότητας.

Γιάννης Γερ. Ζαπάντης

Διαβάστε ακόμη

Η παιδική ταινία “Σκυλάκια στην Όπερα” στους κινηματογράφους
Το ΙΝΚΑ καλεί τους καταναλωτές σε μποϊκοτάζ
Πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 28 Φεβρουαρίου
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εισάγονται στα σχολεία
Δεκάχρονος αποκάλυψε σε έκθεση πως κακοποιείται από τους γονείς του
Η μουσική ηρεμεί το έμβρυο ακόμα και μέσα στην μήτρα

Δείτε ακόμη

Ο Νυχτερινός Ουρανός της Εθνικής Πινακοθήκης
Η “Λίμνη των Κύκνων” στο Παλλάς
Kids Running Team στο ΚΠΙΣΝ
“Παράλληλες Κίτρινες Γραμμές” στο Μουσείο Μαρία Κάλλας
“Brick & Ink!” στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή
“Λέσχη των Παρεξηγημένων” στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή
Share This Post