
Συγκεκριμένα εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καθορίζει την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, ως μία διαφορετική σχολική ημέρα, για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ).
Τι αλλάζει στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών στις 3/12
Αν και οι σχολικές μονάδες θα λειτουργήσουν κανονικά, η δομή των μαθημάτων θα τροποποιηθεί σημαντικά. Το κλασικό πρόγραμμα παραδίδει τη σκυτάλη σε μια σειρά από δράσεις ενημέρωσης και συμπερίληψης που θα πραγματοποιηθούν αυστηρά εντός του σχολικού ωραρίου.
Συγκεκριμένα, διοργανώνονται δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που να αφορούν:
-στην προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση -στην εκπαίδευση,
-στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και
-στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να προγραμματίσουν δράσεις ευαισθητοποίησης, οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών, αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και με την υποστήριξη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Συμβούλων Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
Για την υποστήριξη των εν λόγω δράσεων προτείνεται η επίσκεψη στον ιστότοπο του Ι.Ε.Π. Προσβάσιμο και στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση, το περιεχόμενο των οποίων μπορεί να αποτελέσει έναυσμα ανάπτυξης διαλόγου και υλοποίησης δραστηριοτήτων, που θα στοχεύουν στην προαγωγή μίας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας.
Το υπουργείο καλεί επίσης να προβούν στην παρουσίαση-διάχυση καλών πρακτικών που προέκυψαν στο πλαίσιο της υλοποίησης προγραμμάτων συνεκπαίδευσης ή/και άλλων καινοτόμων ενταξιακών δράσεων. Η παρουσίαση-διάχυση των καλών πρακτικών θα πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων και την υποστήριξη των Συμβούλων Εκπαίδευσης (γενικής, ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού), των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.












