Lockdown: Τα παιδιά χρειάζονται παιχνίδι κι όχι επιπλέον μαθήματα


  • Ειδικοί στην ανάπτυξη των παιδιών καλούν την αγγλική κυβέρνηση να προβεί σε μέτρα που θα επιτρέψουν στα παιδιά να παίξουν ανάμελα το καλοκαίρι κι όχι σε επιπλέον μαθήματα για να καλύψουν τα κενά της φετινής σχολικής χρονιάς.

    Ήδη αρκετοί ψυχολόγοι κάνουν λόγο για αλλαγή συμπεριφοράς σε κάποια παιδιά έπειτα από το πρώτο lockdown. Μετά από μήνες απομόνωσης από τους φίλους τους, αλλά και αποχής από αθλητικές δραστηριότητες, η ψυχολογική κατάσταση τω παιδιών έχει επιβαρυνθεί σημαντικά.

    Κι ενώ η αγγλική κυβέρνηση -όπως και η δική μας- επικεντρώνεται σε μία προσπάθεια κάλυψης την ύλης, μία ομάδα από πανεπιστημιακούς οι PlayFirstUK έστειλαν επιστολή στο υπουργείο παιδείας ζητώντας να δοθεί προτεραιότητα στη ψυχική υγεία των παιδιών.

    «Η άνοιξη και το καλοκαίρι δεν πρέπει να γεμίσουν τα παιδιά με επιπλέον μαθήματα. Παιδιά, δάσκαλοι και γονείς χρειάζονται χρόνο για να αφήσουν πίσω τους τις συνέπειες των lockdowns», γράφουν στην επιστολή τους.

    Και συνεχίζουν: «Πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να βγουν έξω, να παίξουν με άλλα παιδιά. Αυτό δεν είναι πολυτέλεια. Οι κοινωνικές επαφές και το παιχνίδι προσφέρουν τεράστια οφέλη στην υγιή ανάπτυξή τους»

    Η συζήτηση για αναπλήρωση της χαμένης ύλης πρέπει να σταματήσει γιατί το να χειροτερεύσει η ψυχολογία των παιδιών θα οδηγήσει στην επιδείνωση και της πνευματικής τους υγείας καταλήγοντας σε πτώση της μάθησης σε βάθος χρόνου.

    Η ομάδα των PlayFistUK αποτελείται από 15 παιδοψυχολόγους και ειδικούς της εκπαίδευσης από τα πανεπιστήμια των Reading, Sussex, Cambridge, Bath και Gloucester.

    Προφανώς και υπάρχει ο προβληματισμός της χαμένης ύλης αλλά τα παιδιά δεν πρόκειται να μάθουν αν δεν αισθάνονται καλά. Πρέπει πρώτα να επανέλθει η καλή ψυχική τους υγεία μέσα από το παιχνίδι με τους φίλους τους και μετά να καλυφθεί σωστά η σχολική ύλη. Τα παιδιά μετά από 1.5 χρόνο πανδημίας δικαιούνται ένα πραγματικό καλοκαίρι.



  • Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

    Γράψτε το σχόλιο σας

    Kidshub